Easy Living: Juustest

06 February 2011

Juustest

Erinil juuksed eriti ei kasva, ainult tukka peab aeg-ajalt loikama. Tagant olen yhe korra sentimeetri jagu loiganud. Koigil sobrannadel on pikad juuksed, eriti Loril, kes on Erinist ainult aasta vanem (vaata aastavahetuse jutu liivakasti pilti). Erinil on veel tegelikult isegi hasti lainud vorreldes minu ja mu oega.

Millegiparast nii me ema kui vanaema arvasid, et lyhikesed juuksed on ainus oige tee ja sestap kaisime me regulaarselt Kaja juuksuris uut poisipead omandamas.
Kaja juuksuri sisustus on mu mallu igavesti sisse keevitatud, need plastmassist ootetoolid ja mustad maast laeni raudtorud ja potililled. Eesruumis oli meestejuuksur, kus lapsi ka loigati. Alati pandi juuksuritooli kaetugede peale istumiseks laud, no et laps oleks sobival korgusel ja juuksuril mugav oleks. See tundus mulle millegiparast alandav. Tagaruumis oli naistejuuksur, kus paid pesti, juukseid varviti ja keemilisi tehti. Sinna ei onnestunud mul kunagi sisse saada, seal kais ema ja seda nagi ainult kardina vahelt ja see tundus eriti salaparane.
Ok, emast ma saan veel aru, niikuinii ta pidi lasteaias kasvataja olles kogu aeg tydrukute pikki pulstunud juukseid kammima ja patse tegema (hirmus amet), jube kui veel oma lapsed ka nagu karvamarid ringi kaivad. Eks argument oligi, et me ju oma juukseid kunagi ei kammi, ma taitsa usun seda praegu. Aga vanaema, nii kui ta Valgast Tallinnasse kylla soitis, oli teada, et kohe on Kaja juuksurisse minek, sest kuhu need pikad juuksed kolbavad. No ma ei tea kui pikad need juuksed meil tollal yldse olla said. Eriti ajas narvi, et sobrannal Railil ema lubas vabalt juukseid kasvatada ja mulle tundus tollal, et need olid tal ylipikad. Ja nagu sellest veel vahe oleks, oli tal veel ka ylikaunis roosa sall, millega ta lasteaias ringi lehvis ja millega ta minul eriti mangida ei lubanud. Minul see-eest oli kompleks oma juustest ja yhest lillast ristikheinalehtedega flanellpluusist. Onneks sai kodus pikki juukseid mangida sukkpykse pahe pannes, enimlevinud juuksevarv oli paraku pruun. Vot selline jube lapsepolv oli mul.

Mulle tundub, et selle pildi peal on meil juba juuksed jube pikad.

Eile "pesi" Erin kraani all pead. Tuli vannitoast valja kateratik peas ja ytles: "Look mommy, I have long long hair". Totukene ei tea veel, et sukkpykse pahe pannes saab palju pikemad juuksed. Pikemad veel kui koikidel sobrannadel. Ma teinekord opetan talle.

4 Comments:

Blogger KK said...

Haa, ma mäletan seda lauda, mis juuksuritoolile pandi laste jaoks!
Mul lõikas küll praktiliselt alati ema kodus juukseid aga mul see laud on meeles, ma isegi ei tea miks. Võibolla ma passisin juures kui emale lokke tehti ja siis seal käis lapsi ka.
Mina vihkasin äranülitud tukka, see oli jõle. Ema lõikas alati nii kõrgelt kui võimalik, et poleks juuksed silmade peal :D

07 February, 2011 05:17  
Anonymous Anonymous said...

Selline lapsepõlvetrauma, et nüüd sellest johtuvalt lõikasid juuksed täitsa lühikeseks :). Minul nii karme mälestusi ei ole. Ilmselt olin noorem ja mälu vähe haugim. Aga käis pinda jah see juuksurisse vedamine. Lõpuks moodustasime vist mingi ühisrinde, et ühest hetkest enam ei juletud meid sinna juuksurisse tirida :).

Krista

07 February, 2011 09:29  
Anonymous Anonymous said...

Haa...mina ka panin sukkpükse pähe endale ja mitu paari korraga, siis olid juuksed "kohevad" ja sain punupatse teha. Keeruttades juuksed lehvisid. Jalga, sokkide sisse panin klotsid kandade alla, et kontsakingi teha. Siis käisin mööda tube ringi ja olin enda meelest daam missugune :)

15 February, 2011 15:22  
Blogger Ruudi said...

Mul sama karmid màlestused aga kuna meie preili ei olnud nòus klambreid kasutama siis sai poisipea pàhe! Samasuguse kui mul ;)
Nùùd aga avaldas soovi kasvatada ja ma austan tema soove ( lubas, et paneb klambrid pàhe), mida minu ema muidugi ei teinud.. ma vist isegi ei julgenud avaldada soovi :)

30 March, 2011 15:42  

Post a Comment

<< Home