Easy Living: Pole raha, pole probleemi

25 November 2009

Pole raha, pole probleemi

Kahjuks see lause minu kohta ei kehti. Algas koik sellega, et ykspaev sain oma siinsest pangast hoiatava emaili, et mu arvel on raha jaanud vahemaks kui minu maaratud miinimum. No vaga imelik, laksin vaatama ja toepoolest raha vahem, lausa miinus 900$ arvel. Ja selle olid tekitanud 2 Western Unioni rahaylekannet. Muidugi helistasin kohe panka, panin kaardi kinni ja algatasin protsessi. Identity theft on siin ysna tavaline nahtus ja onneks pangad on vaga vastutulelikud kui su arvel on midagi kahtlast toimunud. Raha kanti ilma nurinata mulle tagasi ja uus kaart saadeti ka. Edasi nad uurivad ise.
Teine seik juhtus mul oma Eesti pangakaardiga. Votsin automaadist raha (polnud joonud ega midagi) ja ma ei tea kuidas see voimalik on, aga ilmselt jatsin kaardi automaati. Automaat ju ometi hakkab hullumeelselt piiksuma, kui sa kohe peale tehingu lopetamist oma kaarti tagasi ei vota. Avastasin selle alles paar paeva hiljem, kui ma oma valjaskaimise kaekoti sisu hakkasin oma tavalisse kotti tagasi panema. Algul kahtlustasin Erinit, talle ka meeldib mu kottide sisu revideerida kui olen need lohakile jatnud, aga vist ikka olen ise syydi. Kohe haaras mind ka paanika, sest motlesin, et akki ma kaotasin kaardi kuskil niisama ara ja nyyd on keegi endale uue teleka voi kaatri sellega ostnud. Ja kuulu jargi Eesti pankades see raha tagasisaamise protsess nii valutu ei ole. Onneks ei olnud siiski keegi seda kasutanud. Helistasin ka Bank of Americasse, mille automaadis ma kaarti kasutasin, lootuses mingi ime labi oma kaart ikkagi tagasi saada, aga sealt teatati mulle, et automaat ribastab koik sisse jaetud kaardid ara. No seda ma ei tahtnud hasti uskuda ja saatsin Marki teisipaeval panka asja uurima. Selguski, et automaat ise ei ribasta midagi vaid seda teeb tadi. Mark sorteeris veel tadiga teisipaevase hunniku labi aga minu orantsi kaarti seal ei olnud, ilmselt oli see siis esmaspaevase ribastajatadi ohver. Seepeale panin selle kaardi ka kinni. Siis loi mulle pahe, et olen ikkagi kusessa, kuna Eesti pangad ju postiga kaarte ei saada. Igatahes kui ma varemalt olen uusi kaarte teinud, siis pidin iga kord sellele isiklikult pangakontorisse jargi minema. Ykskord isegi vist kysisin, et kas volitusega keegi teine ei saa ja oeldi et EI. Palusin Kristal igaksjuhuks panka helistada ja minu suureks yllatuseks ja roomuks selgus, et SEB saadab kyll kaardi postiga kui vaja. Pidi neile internetipangast uue kaardi vormi taitmise asemel lihtsalt oma andmetega emaili saatma. Kaart joudis kohale paari nadalaga ja tahitud postiga, pin saadeti eraldi. Nii et lopptulemus positiivne. Aa, hiljuti nyyd kuulsin, et BOA automaadid siin monikord pididki Eesti kaarte mitte tagasi andma, ongi siis voimalik, et automaat otsustas mu kaardi ilma piiksumata endale jatta, mis muidugi ei vabanda minu uinamuinasust ja selle mitte markamist.
Aaremarkuseks niipalju, et panka voi tegelikult ykskoik kuhu suurde firmasse helistades tuleb siin kovasti aega ja kannatust varuda, sest automaatvastajate systeemist labi murdmine ja reaalse inimese telefonile saamine on taiesti omaette ooper ja ajab tavaliselt raigelt narvi. Mones kohas aitab kui automaatvastajale korduvalt operator voi customer service karjuda. Mones kohas tuleb loov olla ja teha mingi absurdne valik, mida kindlasti mingi automaatne systeem ei saa lahendada. Kui oled juba kellegi toru otsa saanud, kyll nad su siis oigesse osakonda suunavad. Mones kohas ei aita muu kui arusaamatult automaatvastajale momiseda voi telefoni nuppe ploksida, lootes, et robot satub segadusse ja suunab su lopuks inimesele. Igatahes mul peaks juba praeguseks voitluses masin vs inimene medal olema.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home